Posted in Αποκαλύψεις,κορονοιός
- Συγγραφέας: Κοινοβουλευτική Συνέλευση
- Προέλευση: Συζήτηση της συνέλευσης στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση) (βλ . Έγγρ. 15212 , έκθεση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, εισηγήτρια: κα Jennifer De Temmerman). Κείμενο που εγκρίθηκε από τη Συνέλευση στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση).
1. Η
πανδημία του Covid-19, μια μολυσματική ασθένεια που προκλήθηκε από το
νέο coronavirus SARS-CoV-2, προκάλεσε πολλά δεινά το 2020. Μέχρι τον
Δεκέμβριο, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 65 εκατομμύρια περιστατικά
παγκοσμίως και έχουν χάσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια ζωές . Το βάρος της
νόσου της ίδιας της πανδημίας, καθώς και τα μέτρα δημόσιας υγείας που
απαιτούνται για την καταπολέμησή της, έχουν καταστρέψει την παγκόσμια
οικονομία, θέτοντας γυμνά προϋπάρχοντα σφάλματα και ανισότητες
(συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη) και
προκαλώντας ανεργία, οικονομικά παρακμή και φτώχεια.
2. Η ταχεία
ανάπτυξη παγκόσμιων ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων κατά του
Covid-19 θα είναι απαραίτητη προκειμένου να περιοριστεί η πανδημία, να
προστατευθούν τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, να σωθούν ζωές και
να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση των παγκόσμιων οικονομιών. Παρόλο που οι
μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις, όπως η φυσική απόσταση, η χρήση προσώπων,
το συχνό πλύσιμο των χεριών, καθώς και οι διακοπές λειτουργίας και οι
κλειδαριές, έχουν συμβάλει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, τα
ποσοστά μόλυνσης αυξάνονται τώρα ξανά στο μεγαλύτερο μέρος του
πλανήτη. Πολλά κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης βιώνουν ένα δεύτερο
κύμα που είναι χειρότερο από το πρώτο, ενώ οι πληθυσμοί τους
αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο «πανδημική κόπωση» και αισθάνονται
υποκινημένοι σχετικά με την παρακολούθηση συνιστώμενων συμπεριφορών για
την προστασία τους και άλλων από τον ιό.
3. Ακόμα
και τα ταχέως αναπτυσσόμενα, ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια, ωστόσο,
δεν αποτελούν άμεση πανάκεια. Μετά την εορταστική περίοδο στα τέλη του
έτους 2020 και στις αρχές του 2021, με τις παραδοσιακές εσωτερικές
συγκεντρώσεις, τα ποσοστά μόλυνσης πιθανότατα θα είναι πολύ υψηλά στα
περισσότερα κράτη μέλη. Επιπλέον, οι Γάλλοι γιατροί έχουν συσχετιστεί
επιστημονικά μεταξύ των θερμοκρασιών εξωτερικού χώρου και του ποσοστού
επίπτωσης της νόσου σε νοσηλεία και θανάτους. Τα εμβόλια αναμφίβολα δεν
θα είναι αρκετά για να μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά μόλυνσης αυτόν τον
χειμώνα – ιδίως όταν λαμβάνεται υπόψη ότι η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την
προσφορά σε αυτό το σημείο. Έτσι, μια ομοιότητα της «κανονικής ζωής»
δεν θα μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και στις καλύτερες περιστάσεις μέχρι
τα μέσα έως τα τέλη του 2021 το νωρίτερο.
4. Για
να είναι αποτελεσματικά τα εμβόλια, η επιτυχής χρήση τους και η επαρκής
πρόσληψη θα είναι καθοριστικής σημασίας. Ωστόσο, η ταχύτητα με την
οποία αναπτύσσονται τα εμβόλια μπορεί να είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί η
πρόκληση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σε αυτά. Απαιτείται επίσης
δίκαιη ανάπτυξη εμβολίων Covid-19 για να διασφαλιστεί η
αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Εάν δεν είναι αρκετά ευρέως διανεμημένα
σε μια χώρα που έχει πληγεί σοβαρά, τα εμβόλια καθίστανται
αναποτελεσματικά για τον περιορισμό της παλίρροιας της
πανδημίας. Επιπλέον, ο ιός δεν γνωρίζει σύνορα και, επομένως, είναι προς
το συμφέρον κάθε χώρας να συνεργαστεί για την εξασφάλιση παγκόσμιας
ισότητας στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19. Η διστακτικότητα των
εμβολίων και ο εθνικισμός εμβολίων έχουν την ικανότητα να εκτροχιάσουν
την μέχρι στιγμής εκπληκτικά γρήγορη και επιτυχημένη προσπάθεια
εμβολιασμού Covid-19,
5. Επομένως,
απαιτείται διεθνής συνεργασία περισσότερο από ποτέ για να επιταχυνθεί η
ανάπτυξη, κατασκευή και δίκαιη και δίκαιη διανομή εμβολίων Covid-19. Το
πρόγραμμα κατανομής εμβολίων Covid-19, επίσης γνωστό ως COVAX, είναι η
κορυφαία πρωτοβουλία για την παγκόσμια κατανομή εμβολίων. Υπό την ηγεσία
της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ), της Συμμαχίας Εμβολίων (Gavi)
και του Συνασπισμού για Καινοτομίες για την Επιδημία Επιδημίας (CEPI), η
πρωτοβουλία αντλεί χρηματοδότηση από χώρες που προσυπογράφουν για την
υποστήριξη της έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής ενός ευρέος φάσματος
Covid -19 εμβόλια και διαπραγμάτευση των τιμών τους. Θα απαιτηθεί επίσης
επαρκής διαχείριση εμβολίων και εφοδιαστική αλυσίδα εφοδιασμού, που
απαιτούν διεθνή συνεργασία και προετοιμασίες από τα κράτη μέλη,
προκειμένου να χορηγηθούν τα εμβόλια κατά του ιού με ασφαλή και δίκαιο
τρόπο. Από την άποψη αυτή,
6. Τα
κράτη μέλη πρέπει ήδη να προετοιμάσουν τις στρατηγικές ανοσοποίησης για
να κατανείμουν τις δόσεις με ηθικό και δίκαιο τρόπο,
συμπεριλαμβανομένης της απόφασης σχετικά με το ποιες ομάδες πληθυσμού θα
δώσουν προτεραιότητα στα αρχικά στάδια όταν η προσφορά είναι μικρή, και
πώς να επεκτείνει τον εμβολιασμό ως διαθεσιμότητα ενός ή περισσότερων
Βελτιώνει 19 εμβόλια. Οι βιοηθικοί και οι οικονομολόγοι συμφωνούν σε
μεγάλο βαθμό ότι άτομα άνω των 65 ετών και άτομα κάτω των 65 ετών με
υποκείμενες καταστάσεις υγείας τα θέτουν σε υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής
ασθένειας και θανάτου, εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας (ειδικά εκείνοι
που συνεργάζονται στενά με άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου
), και στα άτομα που εργάζονται σε βασικές υποδομές ζωτικής σημασίας θα
πρέπει να έχουν προτεραιότητα πρόσβαση στον εμβολιασμό. Τα παιδιά, οι
έγκυες γυναίκες και οι θηλάζουσες μητέρες, για τις οποίες δεν έχει
εγκριθεί μέχρι τώρα κανένα εμβόλιο, δεν πρέπει να ξεχαστούν.
7. Επιστήμονες
έχουν κάνει αξιοσημείωτη δουλειά σε χρόνο ρεκόρ. Τώρα εναπόκειται στις
κυβερνήσεις να ενεργήσουν. Η Συνέλευση υποστηρίζει το όραμα του Γενικού
Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών ότι ένα εμβόλιο Covid-19 πρέπει να είναι
παγκόσμιο δημόσιο αγαθό. Η ανοσοποίηση πρέπει να είναι διαθέσιμη σε
όλους, παντού. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα κράτη μέλη και την
Ευρωπαϊκή Ένωση:
7.1 σχετικά με την ανάπτυξη εμβολίων Covid-19:
7.1.1
διασφαλίζει υψηλής ποιότητας δοκιμές που είναι ορθές και διεξάγονται με
ηθικό τρόπο σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Σύμβασης για τα
ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιοϊατρική (ETS No. 164, Σύμβαση του Οβιέδο)
και το Πρόσθετο Πρωτόκολλό της σχετικά με τη Βιοϊατρική Έρευνα (CETS
No. 195), και τα οποία περιλαμβάνουν σταδιακά παιδιά, έγκυες γυναίκες
και θηλάζουσες μητέρες.
7.1.2
διασφαλίζει ότι οι ρυθμιστικοί φορείς που είναι υπεύθυνοι για την
αξιολόγηση και την έγκριση εμβολίων κατά του Covid-19 είναι ανεξάρτητοι
και προστατευμένοι από την πολιτική πίεση.
7.1.3 διασφαλίζει ότι τηρούνται τα σχετικά ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας των εμβολίων ·
7.1.4 εφαρμόζουν
αποτελεσματικά συστήματα παρακολούθησης των εμβολίων και της ασφάλειάς
τους μετά τη διάθεσή τους στον γενικό πληθυσμό, με σκοπό επίσης την
παρακολούθηση των μακροπρόθεσμων επιπτώσεών τους ·
7.1.5 θέσπισε
ανεξάρτητα προγράμματα αποζημίωσης εμβολίων για την εξασφάλιση
αποζημίωσης για αδικαιολόγητες βλάβες και βλάβες που οφείλονται στον
εμβολιασμό ·
7.1.6 δώστε
ιδιαίτερη προσοχή στην πιθανή ανταλλαγή εμπιστευτικών πληροφοριών από
στελέχη φαρμακευτικών προϊόντων ή φαρμακευτικές εταιρείες που
εμπλουτίζονται αδικαιολόγητα με δημόσια έξοδα, εφαρμόζοντας τις
συστάσεις που περιέχονται στο ψήφισμα 2071 (2015) για τη δημόσια υγεία και τα συμφέροντα της φαρμακευτικής βιομηχανίας υπεροχή των συμφερόντων της δημόσιας υγείας;
7.1.7 ξεπεράσει
τα εμπόδια και τους περιορισμούς που απορρέουν από τα διπλώματα
ευρεσιτεχνίας και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, προκειμένου να
διασφαλιστεί η ευρεία παραγωγή και διανομή εμβολίων σε όλες τις χώρες
και σε όλους τους πολίτες ·
7.2 σχετικά με τη χορήγηση εμβολίων Covid-19:
7.2.1 να διασφαλιστεί
ο σεβασμός της αρχής της δίκαιης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη,
όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της σύμβασης του Οβιέδο στα εθνικά σχέδια
κατανομής εμβολίων, διασφαλίζοντας ότι τα εμβόλια Covid-19 είναι
διαθέσιμα στον πληθυσμό ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, νόμιμου ή
κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ικανότητα πληρωμής, τοποθεσία και άλλοι
παράγοντες που συχνά συμβάλλουν στις ανισότητες εντός του πληθυσμού ·
7.2.2 ανάπτυξη
στρατηγικών για την ορθή διανομή εμβολίων Covid-19 εντός των κρατών
μελών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσφορά θα είναι αρχικά χαμηλή και θα
προετοιμάζεται για τον τρόπο επέκτασης των προγραμμάτων εμβολιασμού όταν
επεκτείνεται η προσφορά · ακολουθήστε τις συμβουλές ανεξάρτητων
εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών επιτροπών και θεσμών βιοηθικής, καθώς
και της ΠΟΥ, για την ανάπτυξη αυτών των στρατηγικών ·
7.2.3 να διασφαλίσει
ότι τα άτομα εντός των ίδιων ομάδων προτεραιότητας αντιμετωπίζονται
ισότιμα, με ιδιαίτερη προσοχή στα πιο ευάλωτα άτομα, όπως τα ηλικιωμένα
άτομα, τα άτομα με υποκείμενες καταστάσεις και τους εργαζομένους στον
τομέα της υγείας, ειδικά εκείνα που συνεργάζονται στενά με άτομα που
βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο ομάδες, καθώς και άτομα που εργάζονται σε
βασικές υποδομές και δημόσιες υπηρεσίες, ιδίως σε κοινωνικές υπηρεσίες,
δημόσιες συγκοινωνίες, επιβολή νόμου και σχολεία, καθώς και σε άτομα που
εργάζονται σε λιανική ·
7.2.4 να προωθήσει
την ισότητα στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19 μεταξύ χωρών,
υποστηρίζοντας διεθνείς προσπάθειες όπως η Πρόσβαση στο Covid-19 Tools
Accelerator (ACT Accelerator) και το COVAX Facility του.
7.2.5 αποφύγετε
να αποθηκεύσετε εμβόλια Covid-19 που υπονομεύουν την ικανότητα άλλων
χωρών να προμηθεύονται εμβόλια για τους πληθυσμούς τους, να διασφαλίζουν
ότι το απόθεμα δεν μεταφράζεται σε κλιμακούμενες τιμές εμβολίων από
εκείνους που αποθηκεύουν σε εκείνους που δεν μπορούν, διεξάγουν έλεγχο
και δέουσα επιμέλεια για να διασφαλίσουν ταχεία ανάπτυξη εμβολίων με
ελάχιστο κόστος με βάση την ανάγκη να μην ισχύουν στην αγορά ·
7.2.6 να διασφαλίσει
ότι κάθε χώρα είναι σε θέση να εμβολιάσει τους εργαζόμενους στην
υγειονομική περίθαλψη και τις ευάλωτες ομάδες τους προτού διατεθεί ο
εμβολιασμός σε ομάδες χωρίς κίνδυνο, και ως εκ τούτου εξετάστε το
ενδεχόμενο να δώσετε δόσεις εμβολίου ή να αποδεχτείτε ότι πρέπει να
δοθεί προτεραιότητα σε χώρες που δεν έχουν ακόμη καταφέρει να το πράξει,
έχοντας κατά νου ότι μια δίκαιη και δίκαιη κατανομή δόσεων εμβολίου σε
παγκόσμιο επίπεδο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την
καταπολέμηση της πανδημίας και τη μείωση των σχετικών
κοινωνικοοικονομικών επιβαρύνσεων ·
7.2.7 να διασφαλίσει
ότι τα εμβόλια Covid-19 των οποίων η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα
έχει τεκμηριωθεί είναι προσιτά σε όλους όσους τα απαιτούν στο μέλλον,
προσφεύγοντας, όπου απαιτείται, σε υποχρεωτικές άδειες με αντάλλαγμα την
καταβολή των δικαιωμάτων ·
7.3 σχετικά με την εξασφάλιση υψηλής πρόσληψης εμβολίου:
7.3.1 διασφαλίζει
ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός
και ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με άλλο τρόπο να
εμβολιαστεί, εάν δεν το επιθυμεί.
7.3.2 να διασφαλίσει
ότι κανείς δεν υφίσταται διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί,
λόγω πιθανών κινδύνων για την υγεία ή που δεν θέλει να εμβολιαστεί ·
7.3.3 να
λάβουν έγκαιρα αποτελεσματικά μέτρα για την καταπολέμηση της
παραπληροφόρησης, της παραπληροφόρησης και της δισταξίας όσον αφορά τα
εμβόλια Covid-19
7.3.4 να διανέμει
διαφανείς πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια και τις πιθανές
παρενέργειες των εμβολίων, σε συνεργασία με και να ρυθμίζει τις
πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για την πρόληψη της εξάπλωσης
παραπληροφόρησης ·
7.3.5 επικοινωνούν
με διαφάνεια το περιεχόμενο των συμβάσεων με τους παραγωγούς εμβολίων
και τα καθιστούν δημόσια διαθέσιμα για κοινοβουλευτικό και δημόσιο
έλεγχο ·
7.3.6 να συνεργαστεί με μη κυβερνητικές οργανώσεις ή / και άλλες τοπικές προσπάθειες προσέγγισης περιθωριοποιημένων ομάδων ·
7.3.7 να συνεργαστεί
με τις τοπικές κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή προσαρμοσμένων
στρατηγικών για την υποστήριξη της πρόσληψης εμβολίων.
7.4 σχετικά με τον εμβολιασμό Covid-19 για παιδιά:
7.4.1 διασφάλιση
ισορροπίας μεταξύ της ταχείας ανάπτυξης εμβολιασμού για τα παιδιά και
της δέουσας αντιμετώπισης των ζητημάτων ασφάλειας και
αποτελεσματικότητας και διασφάλιση της πλήρους ασφάλειας και
αποτελεσματικότητας όλων των εμβολίων που διατίθενται στα παιδιά, με
έμφαση στο συμφέρον του παιδιού, σύμφωνα με το Ηνωμένο Βασίλειο Σύμβαση
των Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού ·
7.4.2 διασφαλίζει
δοκιμές υψηλής ποιότητας, με τη δέουσα προσοχή για τις σχετικές
διασφαλίσεις, σύμφωνα με τα διεθνή νομικά πρότυπα και οδηγίες,
συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης κατανομής των οφελών και των κινδύνων
στα παιδιά που μελετώνται ·
7.4.3 διασφαλίζει
ότι λαμβάνονται δεόντως υπόψη οι επιθυμίες των παιδιών, ανάλογα με την
ηλικία και την ωριμότητα τους. όταν δεν μπορεί να δοθεί η συγκατάθεση
ενός παιδιού, βεβαιωθείτε ότι η συμφωνία παρέχεται σε άλλες μορφές και
ότι βασίζεται σε αξιόπιστες και κατάλληλες ηλικίες πληροφορίες ·
7.4.4 να υποστηρίξει
τη UNICEF στις προσπάθειές της να παραδώσει εμβόλια από κατασκευαστές
που έχουν συμφωνήσει με τη Διευκόλυνση COVAX σε όσους τα χρειάζονται
περισσότερο.
7.5 όσον αφορά τη διασφάλιση της παρακολούθησης των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων των εμβολίων COVID-19 και της ασφάλειάς τους:
7.5.1 Διασφάλιση
διεθνούς συνεργασίας για την έγκαιρη ανίχνευση και αποσαφήνιση
οποιωνδήποτε σημάτων ασφαλείας μέσω της παγκόσμιας ανταλλαγής δεδομένων
σε πραγματικό χρόνο σχετικά με ανεπιθύμητες ενέργειες μετά την
ανοσοποίηση (AEFIs) ·
7.5.2 να χρησιμοποιούν
πιστοποιητικά εμβολιασμού μόνο για τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης
της αποτελεσματικότητας του εμβολίου, των πιθανών παρενεργειών και των
ανεπιθύμητων ενεργειών ·
7.5.3 να εξαλείψει
τυχόν κενά στην επικοινωνία μεταξύ τοπικών, περιφερειακών και διεθνών
αρχών δημόσιας υγείας που χειρίζονται δεδομένα AEFI και να ξεπεράσει τις
αδυναμίες στα υπάρχοντα δίκτυα δεδομένων υγείας.
7.5.4 φέρνει τη φαρμακοεπαγρύπνηση πιο κοντά στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.
7.5.5 υποστηρίζει
το αναδυόμενο πεδίο της έρευνας για τα αντιβιοτικά, η οποία μελετά τις
μεμονωμένες παραλλαγές στις αποκρίσεις του εμβολίου με βάση τις διαφορές
στην έμφυτη ανοσία, τα μικρόβια και την ανοσογενετική.
8. Αναφορικά με το ψήφισμα 2337 (2020) σχετικά
με τις δημοκρατίες που αντιμετωπίζουν την πανδημία Covid-19, η
Συνέλευση επιβεβαιώνει ότι, ως ακρογωνιαίος θεσμός της δημοκρατίας, τα
κοινοβούλια πρέπει να συνεχίσουν να διαδραματίζουν τον τριπλό τους ρόλο
εκπροσώπησης, νομοθεσίας και εποπτείας σε πανδημικές συνθήκες. Συνεπώς, η
Συνέλευση καλεί τα κοινοβούλια να ασκήσουν αυτές τις εξουσίες, ανάλογα
με την περίπτωση, επίσης όσον αφορά την ανάπτυξη, την κατανομή και τη
διανομή εμβολίων Covid-19.
Η ΑΘΗΝΑ ΠΙΕΖΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΠΑΡΟΤΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΡΗΤΑ ΣΤΟ 7.3.2 ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΙΑΤΡΟΣ
ΥΠ.ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΣΤΗΝ Α'ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ε.ΣΥ.ΕΥΖΩΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 37, ΤΚ 54639, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ:2316019233
ΚΙΝ: 6989822653
p.arseniou@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου